Co z tą dietą?

 

Co z tą dietą? Siedem prostych zasad jak nie przytyć w te wakacje.

 

Często w praktyce zawodowej spotykam ludzi, którzy chcieliby schudnąć, ale boją się, że sobie nie poradzą ze względu na zbyt mocne pokusy z zewnątrz. Zwłaszcza w okresie letnim. Ciepła pora roku ma swoje plusy i minusy. Z jednej strony mamy bogactwo świeżych warzyw i owoców, co sprzyja komponowaniu lekkich posiłków. Jemy też mniej, bo w upalne dni bardziej chce się pić. Ale z drugiej strony częściej spotykamy się ze znajomymi, spędzamy czas na świeżym powietrzu, co często powoduje, że sięgamy po przekąski z barów szybkiej obsługi, zimne piwo i lody. Przecież tak lubimy biesiadować, zwłaszcza przy grillu… Wszystko jest dla ludzi, tylko trzeba zachować umiar i zdrowy rozsądek. Należy po prostu jeść mądrze. Przestrzegając kilku zasad jesteśmy w stanie zachować dobre zdrowie i być zadowolonym ze swojego wyglądu.


1. Regularne posiłki. Nie ma znaczenia czy jesz 3 czy 5 posiłków. Spożywaj je w stałych odstępach czasu, tak by nie dopuścić do uczucia głodu a nasz układ trawienny nie był stale obciążony pracą. Wyznacz sobie REALNE godziny, w których jesteś w stanie zjeść w spokoju przygotowany wcześniej posiłek.


2. Śniadanie jako najważniejsze danie dostarczające nam niezbędnej energii zwłaszcza na początek dnia. Powinno być pełnowartościowe, dostarczające wszystkich składników. Komponujmy je z sezonowych produktów, bo zawierają najwięcej witamin i wprowadzają różnorodność do naszego menu.


3. Obiad to drugi ważny posiłek, bo zawiera około połowy naszego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Nie ma tutaj żadnych wskazań czy powinien zawierać 1 czy 2 dania. Jeśli mamy potrawę jednogarnkową to możemy zjeść jej więcej niż gdy widzimy kilka możliwości. Obiad powinien być dobrze zbilansowany i zawierać węglowodany, które dostarczą nam energii na drugą część dnia, białka w roli budulca dla naszych mięśni i tłuszcz, który jest nie tylko nośnikiem smaku, ale także odpowiada za przyswajanie witamin takich jak: A, D, E, K.


4. Kolacja to najlżejszy posiłek, w tym celu najlepiej komponować ją w formie sałatek by była zarówno lekka i nie przeszkadzała w zaśnięciu, jak i syta by nasze myśli przy wieczornym zmęczeniu nie krążyły wokół jedzenia.


5. Gdyby ktoś preferował przekąski między głównymi posiłkami to należy pamiętać by rozmiarowo były mniejsze niż pozostałe posiłki.


6. Jeśli raz na tydzień pozwolimy sobie na coś, co bardzo nam smakuje lub jest ku temu wyjątkowa okazja, to nie miejmy wyrzutów sumienia i nie szukajmy zamienników. Sprawdzają się one tylko o niektórych osób. U większości powodują frustracje i obsesyjne myślenie o tym, na co mamy ochotę, co w efekcie doprowadza do tego, że jemy więcej, niż gdybyśmy od razu zaspokoili odczuwaną potrzebę.


7. Jeśli już pozwolimy sobie na małe weekendowe grzeszki to w kolejnym dniu powinniśmy zmobilizować nasze siły by aktywność fizyczna była dużo większa niż zazwyczaj, a posiłki mniej kaloryczne.

 


Zachowując tych kilka prostych zasad jesteśmy w stanie zapanować nad apetytem i zachować zdrowy wygląd na długie lata. Mimo, że to takie proste to zdaję sobie sprawę z trudności sytuacji. Bo niestety nie ma cudownej pigułki, która by spowodowała, że bez wyrzeczeń staniemy się piękni, zdrowi i szczupli. Ale wytworzenie w sobie odpowiednich nawyków na zawsze odmieni nasze życie.

 

Gosia Czerwonka

trener personalny

 

 

 

 

 

 

 

Strona główna | Copyright © 2013 | Kontakt X-dream.pl