piątek, 04 lipiec 2014 07:15

Błonnik

 

BŁONNIK

Błonnik, zwany również włóknem pokarmowym, stanowi pozostałość komórek roślinnych i jest oporny na działanie enzymów trawiennych człowieka. W skład błonnika wchodzą głównie nietrawione polisacharydy oraz nieprzyswajalne lipidy (np. woski roślinne).

 

FUNKCJE FIZJOLOGICZNE

Błonnik może wykazywać poniższe funkcje fizjologiczne:

  • zmniejszanie czasu pasażu jelitowego,
  • zwiększanie objętości stolca, poprzez wchłanianie wody przez frakcje nierozpuszczalne błonnika prawidłowe wypróżnianie,
  • stymulowanie procesów fermentacji w jelicie grubym,
  • redukowanie we krwi poziomu cholesterolu ogółem i frakcji LDL-cholesterolu,
  • obniżanie po posiłkowego stężenia glukozy we krwi (obniżenie poziomu insuliny),
  • uzyskanie ubytku masy ciała.

 

BŁONNIK A REDUKCJA MASY CIAŁA

Główną cechą błonnika, zapobiegającą i/lub leczącą nadwagę oraz otyłość, jest przeciwdziałanie hiperinsulinemii, co oznacza, że tkanki są mniej oporne na insulinę. Dzięki temu organizm wytwarza mniejszą ilość insuliny, której nadmiar sprzyja tyciu. Dodatkowo błonnik wpływa na wydłużenie pasażu pokarmu przez przewód pokarmowy, co daje uczucie sytości na dłuższy czas.

 

WAŻNE!

Błonnika nie należy nadużywać, ponieważ jego nierozpuszczalne frakcje mogą sprzyjać zatrzymywaniu w układzie pokarmowym składników pochodzących z pokarmu, np. składników mineralnych.

 

ŹRÓDŁA BŁONNIKA W DIECIE

Główne źródło błonnika stanowią produkty pochodzenia roślinnego: produkty zbożowe, warzywa i owoce.

 

ZALECANE DZIENNE SPOŻYCIE

Zalecane dzienne spożycie błonnika w diecie wynosi od 20 do 40 g. W Produktach Cambridge można znaleźć od 3,3 do 7,4 g błonnika/porcję.

 

WAŻNE!

Maksymalne użycie Błonnika Cambridge:    2 x dziennie po łyżeczce do herbaty

 

Produkt jest dostępny w Centrum Promocji Zdrowia. Cena regularna: 35 zł.

 

Strona główna | Copyright © 2013 | Kontakt X-dream.pl