32 752 25 22  /  32 752 24 64

Co z tą dietą?

poniedziałek, 02 lipiec 2018 19:47

 

Co z tą dietą? Siedem prostych zasad jak nie przytyć w te wakacje.

 

Często w praktyce zawodowej spotykam ludzi, którzy chcieliby schudnąć, ale boją się, że sobie nie poradzą ze względu na zbyt mocne pokusy z zewnątrz. Zwłaszcza w okresie letnim. Ciepła pora roku ma swoje plusy i minusy. Z jednej strony mamy bogactwo świeżych warzyw i owoców, co sprzyja komponowaniu lekkich posiłków. Jemy też mniej, bo w upalne dni bardziej chce się pić. Ale z drugiej strony częściej spotykamy się ze znajomymi, spędzamy czas na świeżym powietrzu, co często powoduje, że sięgamy po przekąski z barów szybkiej obsługi, zimne piwo i lody. Przecież tak lubimy biesiadować, zwłaszcza przy grillu… Wszystko jest dla ludzi, tylko trzeba zachować umiar i zdrowy rozsądek. Należy po prostu jeść mądrze. Przestrzegając kilku zasad jesteśmy w stanie zachować dobre zdrowie i być zadowolonym ze swojego wyglądu.


1. Regularne posiłki. Nie ma znaczenia czy jesz 3 czy 5 posiłków. Spożywaj je w stałych odstępach czasu, tak by nie dopuścić do uczucia głodu a nasz układ trawienny nie był stale obciążony pracą. Wyznacz sobie REALNE godziny, w których jesteś w stanie zjeść w spokoju przygotowany wcześniej posiłek.


2. Śniadanie jako najważniejsze danie dostarczające nam niezbędnej energii zwłaszcza na początek dnia. Powinno być pełnowartościowe, dostarczające wszystkich składników. Komponujmy je z sezonowych produktów, bo zawierają najwięcej witamin i wprowadzają różnorodność do naszego menu.


3. Obiad to drugi ważny posiłek, bo zawiera około połowy naszego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Nie ma tutaj żadnych wskazań czy powinien zawierać 1 czy 2 dania. Jeśli mamy potrawę jednogarnkową to możemy zjeść jej więcej niż gdy widzimy kilka możliwości. Obiad powinien być dobrze zbilansowany i zawierać węglowodany, które dostarczą nam energii na drugą część dnia, białka w roli budulca dla naszych mięśni i tłuszcz, który jest nie tylko nośnikiem smaku, ale także odpowiada za przyswajanie witamin takich jak: A, D, E, K.


4. Kolacja to najlżejszy posiłek, w tym celu najlepiej komponować ją w formie sałatek by była zarówno lekka i nie przeszkadzała w zaśnięciu, jak i syta by nasze myśli przy wieczornym zmęczeniu nie krążyły wokół jedzenia.


5. Gdyby ktoś preferował przekąski między głównymi posiłkami to należy pamiętać by rozmiarowo były mniejsze niż pozostałe posiłki.


6. Jeśli raz na tydzień pozwolimy sobie na coś, co bardzo nam smakuje lub jest ku temu wyjątkowa okazja, to nie miejmy wyrzutów sumienia i nie szukajmy zamienników. Sprawdzają się one tylko o niektórych osób. U większości powodują frustracje i obsesyjne myślenie o tym, na co mamy ochotę, co w efekcie doprowadza do tego, że jemy więcej, niż gdybyśmy od razu zaspokoili odczuwaną potrzebę.


7. Jeśli już pozwolimy sobie na małe weekendowe grzeszki to w kolejnym dniu powinniśmy zmobilizować nasze siły by aktywność fizyczna była dużo większa niż zazwyczaj, a posiłki mniej kaloryczne.

 


Zachowując tych kilka prostych zasad jesteśmy w stanie zapanować nad apetytem i zachować zdrowy wygląd na długie lata. Mimo, że to takie proste to zdaję sobie sprawę z trudności sytuacji. Bo niestety nie ma cudownej pigułki, która by spowodowała, że bez wyrzeczeń staniemy się piękni, zdrowi i szczupli. Ale wytworzenie w sobie odpowiednich nawyków na zawsze odmieni nasze życie.

 

Gosia Czerwonka

trener personalny

W naszym Centrum skorzystasz z pomocy lekarzy różnych specjalizacji, m.in.:

  • Alergolog
  • Analiza Socjologiczna
  • Chirurg Ogólny
  • Chirurg Urazowy - Ortopeda
  • Dermatolog
  • Diabetolog
  • Dietetyk
  • Endokrynolog
  • Geriatra
  • Internista
  • Kardiolog
  • Laryngolog
  • Nefrolog
  • Neurolog
  • Pediatra
  • Poradnia Chorób Metabolicznych
  • Proktolog
  • Psychiatra
  • Psycholog
  • Psycholog - dla dzieci i młodzieży
  • Psychoterapeuta - dla dorosłych i dzieci
  • Psychoterapeuta - terapia uzależnień
  • Urolog

Czy w przychodni CPZ można zapisać się za darmo do lekarza rodzinnego?

Oczywiście! Wystarczy wypełnić deklaracje wyboru świadczeniodawcy, lekarza, pielęgniarki Podstawowej Opieki  Zdrowotnej (POZ), a następnie złożyć je w dowolnej przychodni CM UNIMED. Wzory deklaracji można otrzymać w każdej placówce CM UNIMED lub pobrać ON-LINE.

POBIERZ DEKLARACJĘ

WASZE OPINIE

W rejestracji naszej placówki masz możliwość udzielenia pisemnej opinii na nasz temat.

 

REJESTRACJA

tel. 32 752 25 22
tel. 32 752 24 64

rejestracja@cpz-med.com.pl

Czynna od poniedziałku do piątku
w godz. 7:00 - 20:00