A co jeśli potrzebujemy pomocy w czasię kiedy POZ jest zamknięty?
Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne oraz lekarze gotowi do udzielenia pomocy pacjentom, którzy zadzwonią. Telefony pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18 do 8.00 dnia następnego, czyli po godzinach otwarcia przychodni podstawowej opieki zdrowotnej. Platforma działa również 24 godziny na dobę w sobotę, niedzielę i święta.
Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma przeznaczona jest tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.
W trakcie rozmowy, jeśli zajdzie taka potrzeba, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie.
Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wówczas personel medyczny zaleci:
👉 wizytę w najbliższej placówce stacjonarnej nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NICU)
👉 kontakt z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej (w godzinach jego pracy: 8:00-18:00 od poniedziałku do piątku)
👉 w przypadku zagrożenia życia i zdrowia — wezwać zespół ratownictwa medycznego.